Program Adama Wajraka w TVP 2


W jesiennej ramówce TVP 2 ma się znaleźć program dziennikarza "Gazety Wyborczej" Adama Wajraka pt. "Zwierzaki Wajraka".

Brytyjski potentat rynku nieruchomości David Rowland przejął dwa łotewskie dzienniki – "Diena" i "Dienas Bizness" Najnowszy dwutygodnik ”Świat Seriali” (Wydawnictwo Bauer) ma o 16 stron więcej niż zazwyczaj i liczy 72 strony. Objętość poszerzono z okazji 10. urodzin pisma. 15 marca, z okazji Światowego Dnia Konsumenta, w siedzibie Business Centre Club w Warszawie wręczono statuetki "Godło Jakość Obsługi – Wybór Konsumentów 2009". Wśród nagrodzonych firm znalazła się także Grupa Onet.pl.



Moskiewski sąd odrzucił pozew podającego się za wnuka Stalina Jewgienija Dżugaszwilego złożony przeciw dziennikowi (ukazuje się trzy razy w tygodniu) ”Nowaja Gazieta” w związku z rozpowszechnianiem ”oszczerstw” na temat Stalina Dostęp do zasobów serwisu internetowego brytyjskiego dziennika "The Times” od wiosny przyszłego roku będzie odpłatny. David Remnick, redaktor naczelny tygodnika ”New Yorker”, napisał biografię urzędującego prezydenta USA.

21 września na dużej scenie Opery Nova w Bydgoszczy zostaną wręczone laury Mistrzom Mowy Polskiej. W IX edycji programu startują między innymi Ignacy Gogolewski, Iwona Schymalla i Beata Tadla.

Radio Zet w nocy nadaje serwisy informacyjne wcześniej nagrywane. Z eksperymentu chce się wycofać jesienią. Telewizja Polska radykalnie przycina budżety anten i oddziałów, stara się o 100 mln zł pożyczki i wysłała do polityków listy z apelem o pomoc, ale z zakupu 670 par butów nie rezygnuje.

I Ogólnopolski Turniej Piłkarski Dziennikarzy Press Cup 2010 wygrała drużyna "Polski Głosu Wielkopolskiego". W finale pokonała 3:1 ekipę "Wprost". Agora podpisała przedwstępną umowę dotyczącą nabycia 84 proc. akcji spółki Centrum Filmowe Helios SA. Za 84 proc. akcji tej firmy Agora ma zapłacić ok. 25 mln euro. Sprzedającymi są fundusze: Nova Polonia Private Equity Fund, LLC i Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden N.V. Przedstawiciele brytyjskiego Biura Standardów Reklamy (ASA) przewidują, że liczba skarg na reklamy będzie w tym roku rekordowo duża.



Ważą się losy wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Ruszył serwis motoryzacyjny Autofun.pl, przejęty w sierpniu br. przez Axel Springer Polska od czeskiej firmy Anima Publishers. TVS w lipcu wprowadzi do ramówki codzienne pasmo z polskimi filmami. – Filmy mają dobrą oglądalność na naszej antenie – tłumaczy powód uruchomienia codziennego pasma Marek Czyż, dyrektor programowy TVS. – Zamierzamy pokazać jak najwięcej tytułów związanych ze Śląskiem – zapowiada.

RMF FM rozstało się z Robertem Janowskim


RMF FM z dnia na dzień zakończyło współpracę z Robertem Janowskim. Nowym prowadzącym audycję ”Wasza muzyka” (w każdą sobotę od godziny 15) został Tomasz Brehl, dziennikarz RMF FM.

Puls traci kolejnego udziałowca


Dariusz Dąbski został jedynym właścicielem TV Puls. Stacja przestała szukać inwestora, co rynek odbiera jako kapitulację.

UPC wprowadza wideo na żądanie w Trójmieście


UPC Polska poszerzyła zasięg usługi wideo na żądanie o Trójmiasto, Rumię i Stargard Gdański.

Mistrzostwa Świata 2010 w 3D tylko w Multikinie!


Multikino jako jedyne miejsce w Polsce pokaże najciekawsze mecze Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 na żywo, w technologii DIGITAL 3D na wielkich kinowych ekranach. Jest to pierwsze takie wydarzenie na tak dużą skalę w Polsce oraz na świecie.

"Celownik" TVP1 wraca do Anity Gargas


Magazyn reporterski Programu 1 Telewizji Polskiej pt. "Celownik" w styczniu przyszłego roku zostanie przeniesiony z redakcji form dokumentalnych do redakcji publicystyki.

"Czy polscy politycy »czują Internet«?"


Wizerunek terrorysty w grach internetowych, tabloidyzacja dyskursu medialnego w Internecie oraz sakralizacja cybertechnologii – to tylko trzy z wielu tematów jakie podjęte będą na konferencji "Nowe media – polityka, kultura, społeczeństwo", która rozpoczyna się 22 kwietnia 2010r. w Toruniu.

Niekonwencjonalne przeprosiny "Super Expressu"


"Super Express" (Murator SA) zamieścił wczoraj nakazane przez sąd przeprosiny. Co prawda zajmują one połowę strony, ale ich treść to zaledwie jedna linijka drobnego druku.

"WSI nie ingerowały w program o taśmach Beger"


Wojskowe Służby Informacyjne nie miały żadnego wpływu na program "Teraz My" w TVN z września 2006 r., gdy opublikowano nagrania z rozmów posłanki Samoobrony Renaty Beger z politykami PiS - oświadczyli w środę w sądzie dziennikarze Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski. TVN pozwał "Gazetę Polską" za artykuł sugerujący takie związki.

BBC tnie pensje swoich szefów o jedną czwartą


Utrzymywana z bezpośrednich podatków brytyjska publiczna stacja radiowo-telewizyjna BBC ogłosiła w czwartek, że w związku z kryzysem finansowym zredukuje do 2012 roku o 25 proc. i zamrozi uposażenia 650 osób z wyższego personelu kierowniczego.

Powtórka głosowania w sprawie odwołania Gargas?


Rada Programowa Telewizji Polskiej zaapelowała do zarządu stacji o reasumpcję głosowania w sprawie odwołania Anity Gargas ze stanowiska wicedyrektora TVP1 - poinformowała szefowa Rady Janina Janowska.

Powstała kolejna telewizja internetowa


Portal Sophisti.pl uruchomił telewizję internetową Sophisti.tv.

Tylawski szefem Agencji Produkcji TVP


Wacław Tylawski został p.o. dyrektorem Agencji Produkcji Telewizyjnej w Telewizji Polskiej.

"Pani Domu" poprawiła sprzedaż dzięki łączeniu numerów


Po trzech kwartałach tylko "Pani Domu" wśród tygodników poradnikowych dla kobiet poprawiła sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W tym segmencie nie ma już "Przyjaciółki" i "Tiny", bo stały się dwutygodnikami.

Ponad 500 osób na liście zwolnień w TVP


Wczoraj w Agencji Informacji Telewizji Polskiej ruszyły zwolnienia grupowe. Na liście są m.in. twarze TVP Info Adrian Klarenbach i Edyta Lewandowska, prezenterka "Teleexpressu" Beata Chmielowska-Olech i operator raniony w Iraku.

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

Rzeszowski dziennik wysyła sportowe wiadomości SMS-em


Rzeszowska "Gazeta Codzienna Nowiny" (Media Regionalne) wysyła kibicom lokalny serwis sportowy na ich komórki.

Krytyka umiejętności młodych brytyjskich dziennikarzy


Młodzi brytyjscy dziennikarze są niedokształceni w kluczowych dla tej profesji dziedzinach - wynika z raportu organizacji edukacyjnej Skillset.

Canal+ wraca do przyznawania Piłkarskich Oscarów


Canal+ powraca do organizowania plebiscytu Piłkarskie Oscary.

Tele 5 ponownie stara się o koncesję


Tele 5 znów musi się ubiegać o koncesję satelitarną.

Seria książek z logo "Faktu"


Dzisiaj do części nakładu "Faktu" (Axel Springer Polska) dołączony zostanie pierwszy z 30 tomów serii książek norweskiej pisarki Trine Angelsen "Córka morza".

Sprzedaż tygodników po tragedii pod Smoleńskiem


Wszystkie tygodniki opinii w kwietniu br. poprawiły sprzedaż – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o rozpowszechnianiu płatnym razem. Na ten wynik wpłynął wzrost zainteresowania prasą po katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem 10 kwietnia.

Kolej w Rosji z własnym kanałem satelitarnym


We wrześniu br. wystartuje całodobowy kanał telewizyjny rosyjskich kolei RŻD.

"Rz" rezygnuje z korespondenta i biur terenowych


"Rzeczpospolita" (Presspublica) odwoła na początku lutego br. swojego korespondenta z Berlina Piotra Jendroszczyka. Zamyka też w siedmiu miastach Polski biura terenowych korespondentów, którzy mają pracować w domu. Obie decyzje podyktowane są oszczędnościami.

Janecki zostanie wiceszefem TVP Info ds. publicystyki?


Były redaktor naczelny ”Wprost” Stanisław Janecki od marca będzie wiceszefem TVP Info ds. publicystyki – dowiedział się ”Presserwis”.

Polskie Radio z cyklem koncertów "Gwiazdy za abonament"


Polskie Radio organizuje cykl koncertów "Gwiazdy za abonament". Będą się odbywać raz lub dwa razy w miesiącu.

Nasza firma do wielu lat wypożycza markowe maszyny ogrodnicze Nadarzyn lub maszyny budowlane. Wszystkie nasze maszyny ogrodnicze Nadarzyn są maszynami ogrodniczymi nowymi i na gwarancji. Wypożyczając maszyny ogrodnicze Nadarzyn w naszej firmie masz pewność, że nie zawiodą cię w trakcie wykonywanych robót ogrodniczych czy budowlanych.