Związek zawodowy w TVP apeluje do ministra


Działający w TVP związek zawodowy Wizja wysłał wczoraj do ministra skarbu Aleksandra Grada prośbę o nieudzielanie absolutorium za ub.r. także tym zarządom TVP, których skwitowanie rekomendowała rada nadzorcza.

Profesor Władysław Bartoszewski, były minister spraw zagranicznych, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i pełnomocnik ds. relacji międzynarodowych, został Człowiekiem Roku 2010 "Gazety Wyborczej". O 30 groszy podrożeją od nowego roku trzy tygodniki lokalne wydawane na Lubelszczyźnie przez Grupę Wydawniczą Słowo z Białej Podlaskiej. Wczoraj rozpoczęło nadawanie Radio Wawa Toruń. To trzecia rozgłośnia tej sieci należącej do ZPR SA.



Po ujawnieniu przez internautów, że blog nagrodzony w konkursie organizowanym przez serwis Wiadomości24.pl zawiera tylko jeden wpis, wynik konkursu w kategorii Internet i technologie unieważniono. Chilli Zet wprowadza do swojej ramówki programy muzyczne Rafała Bryndala i Rafała Turowskiego oraz weekendową audycję interaktywną z udziałem słuchaczy. TVN Warszawa wprowadza program Klaudii Carlos, wydłuża magazyn interwencyjny, a do grona prowadzących serwisy informacyjne dołącza Małgorzatę Prokopiuk.

Związek Zawodowy Pracowników Twórczych TVP SA Wizja ogłosił w Telewizji Polskiej referendum strajkowe. Jeszcze w tym tygodniu związkowcy zaczną zbierać podpisy pracowników popierających to rozwiązanie.

Jarosław Burdek został dyrektorem programowym i muzycznym kanału Rebel TV, który uruchamia 4fun Media SA. Miesięcznik ”Enter – najlepsze programy” (Burda Media Polska) zadebiutuje w nakładzie 150 tys. egz.

Friendster, jeden z pierwszych serwisów społecznościowych świata, został sprzedany za 100 mln dolarów. 38 dziennikarzy duńskiej gazety "Politiken" w zamieszczonym w sobotę na jej łamach liście sprzeciwia się przepraszaniu muzułmanów za opublikowanie w 2008 roku karykatury Mahometa. Rada Nadzorcza Polskiego Radia, mimo wniosku przedstawiciela ministra skarbu, nie zajęła się sprawą odwołania Magdaleny Jethon ze stanowiska dyrektor Trójki.



Polsat zawarł ugodę w procesie wyborczym, jaki wytoczył stacji kandydujący na prezydenta RP Gabriel Janowski. Zarząd Telewizji Polskiej zdecydował o zmianie pory emisji programów regionalnych na antenie TVP 2; będą rozpoczynać się o godz. 16 - poinformował PAP w czwartek rzecznik TVP SA Stanisław Wojtera. Aktor Łukasz Nowicki i satyryk Maciej Kraszewski dołączą do grona prowadzących "Pytanie na śniadanie" w TVP 2.

Orlen reklamuje się w niemieckiej telewizji


Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star.

Finansowy przekręt w TVP? Straty miały wynieść 20 milionów


"Dziennik Gazeta Prawna": Prokuratura sprawdzi, czy za rządów Farfała doszło do finansowych nadużyć w TVP.

Zamach samobójczy przed kwaterą główną NATO w Kabulu; są ofiary


Co najmniej trzy osoby zginęły, a 14 zostało rannych w eksplozji, która wstrząsnęła rano centrum Kabulu, stolicy Afganistanu - poinformowało afgańskie Ministerstwo Obrony.

Farfał zgłosił nową radę; to zgoda na koniec prezesury


Pełniący obowiązki prezesa Telewizji Polskiej Piotr Farfał zgłosił nową radę nadzorczą TVP do KRS-u i to on zwoła jej posiedzenie – dowiedział się "Presserwis". To znaczy, że godzi się na koniec swojej prezesury.

Axel Springer wpłacił Inforowi ponad 50 mln złotych


Obejmując 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes, Axel Springer Polska wprowadził do niej nie tylko "Dziennik" i serwis internetowy, ale wpłacił też 56,5 mln zł gotówką – ustaliła na podstawie Krajowego Rejestru Sądowego "Gazeta Wyborcza".

Astro pracuje nad platformą IPTV


Spółka Astro w wakacje chce uruchomić platformę IPTV OOGNET.

W "Dwójce" rusza promocja wiosennej ramówki


W poniedziałek zacznie się pierwsza odsłona kampanii wiosennej ramówki Telewizji Polskiej - promocja nowego pasma serialowego TVP 2.

Awantura o tramsmisję z gali Telekamer


13. edycja Telekamer, plebiscytu tygodnika "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer), nie będzie transmitowana w telewizji. Galę na żywo będzie można zobaczyć tylko w należącej do Grupy Bauer telewizji internetowej Interia.tv.

MediaTory na żywo w Onecie


Tegoroczna gala wręczenia nagród studenckich MediaTory będzie transmitowana na żywo w portalu Onet.pl.

Kraków planuje zagraniczną kampanię


Urząd Miasta Krakowa rozpisał przetarg nieograniczony na zagraniczną promocję miasta. Zadaniem zwycięskiego podmiotu ma być przeprowadzenie akcji reklamowej szlaków krakowskich muzeów przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Czechach, na Słowacji i w Niemczech.

MTV Networks Polska poszerza swoją ofertę


MTV Networks Polska poszerzy w tym roku portfolio o kanały Spike i Comedy Central Extra, a na VH 1 pojawi się pasmo "Comedy Central Family".

Dramatyczna sytuacja w TVP


Dramatyczna sytuacja, zapaść - tymi słowami prezesi TVP i Polskiego Radia opisywali posłom z sejmowej komisji kultury sytuację mediów publicznych. TVP, która za ubiegły rok notuje 200 mln zł straty, zobowiązała wszystkich swoich pracowników do przedstawienia zaświadczeń o zapłaconym abonamencie. Polskie Radio zapowiada zaś zwolnienia.

Akta sprawy dziennikarzy już w prokuraturze


Do łódzkiej prokuratury apelacyjnej trafiły w piątek akta sprawy dziennikarzy Krzysztofa Skórzyńskiego z TVN24 i Mariusza Gierszewskiego z Radia ZET, którym krakowska prokuratura przedstawiła zarzut ujawnienia protokołu ze śledztwa. O przeniesieniu śledztwa w tej sprawie z Krakowa do Łodzi zdecydował w ubiegłym tygodniu prokurator krajowy Edward Zalewski.

Trzy miesięczniki luksusowe poprawiły sprzedaż


"Glamour", "Pani" i "Zwierciadło" to jedyne tytuły z segmentu miesięczników luksusowych dla kobiet, które w trzech kwartałach br. poprawiły sprzedaż w stosunku do tego okresu w 2008 roku.

Infor Biznes rozstaje się z pierwszymi osobami


Infor Biznes, nowy wydawca "Dziennika", zdecydował o zakończeniu współpracy już z ponad 15 osobami, które do tej pory pracowały w tym tytule.

Agora odnotowała zysk, ale przychody spadają


W ubiegłym roku Agorze SA udało się zwiększyć zysk, choć jej przychody spadły.

Były naczelny "Der Spiegel" przygotowuje nowy tytuł


Stefan Aust, były redaktor naczelny tygodnika ”Der Spiegel”, planuje wprowadzanie na niemiecki rynek nowego pisma – podał ”The Guardian”.

Skoczek zastąpi Hasińskiego w RN Polskiego Radia


Tadeusz Skoczek zostanie nowym członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia - zdecydowała w czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Skoczek wejdzie do Rady 18 grudnia i zastąpi w niej Jarosława Hasińskiego, który obejmie wtedy stanowisko prezesa Polskiego Radia.

"Sowiecki generał" dziękuje SLD


Ok. 30 minut trwał protest przed siedzibą SLD przy ul. Rozbrat w Warszawie; wzięło w nim udział ok. 30 osób. Protest - pod hasłem walki z cenzurą w mediach - został zorganizowany przeciw odwołaniu z funkcji wiceszefowej telewizyjnej Jedynki Anity Gargas.

Zwolnienia w TVP; prawie 400 osób trafi na bruk


Działającym w Telewizji Polskiej związkom zawodowym przekazano w piątek listy osób wytypowanych do zwolnień grupowych. Figurują na nich 382 osoby.

GoldenLine.pl po raz pierwszy promuje się w radiu


Serwis społecznościowy GoldenLine.pl rozpoczął wczoraj pierwszą promocyjną kampanię w radiu.

Ballack zagra w reklamach, a nie na mundialu


Reklamodawcy nie rezygnują z niemieckiego piłkarza Michaela Ballacka, mimo że nie wystąpi on na mundialu w RPA.

Gwiazda telewizyjnej Dwójki odchodzi z pracy


"Fakt": Telewizja Polska nie przedłużyła kontraktu z Moniką Richardson. Gwiazdorski kontrakt opiewał na sumę 30 tys. zł. za miesiąc.

Tomasz Lis gospodarzem programu wyborczego w TVP 2


Tomasz Lis, autor i prowadzący program "Tomasz Lis na żywo" w TVP 2, a od niedawna też redaktor naczelny tygodnika "Wprost", poprowadzi w Dwójce program "Wybory 2010".

"Pomysł jest kuriozalny i oczywista jest intencja"


"Nasz Dziennik": Telewizja Polska w specyficzny sposób obchodziła Narodowy Dzień Życia, ubolewa gazeta, po emisji w środowy wieczór w TVP 1 dwuodcinkowego brytyjskiego filmu BBC "Łowca".

Nasza firma do wielu lat wypożycza markowe maszyny ogrodnicze Nadarzyn lub maszyny budowlane. Wszystkie nasze maszyny ogrodnicze Nadarzyn są maszynami ogrodniczymi nowymi i na gwarancji. Wypożyczając maszyny ogrodnicze Nadarzyn w naszej firmie masz pewność, że nie zawiodą cię w trakcie wykonywanych robót ogrodniczych czy budowlanych.