W "Dwójce" rusza promocja wiosennej ramówki


W poniedziałek zacznie się pierwsza odsłona kampanii wiosennej ramówki Telewizji Polskiej - promocja nowego pasma serialowego TVP 2.

Ok. 30 minut trwał protest przed siedzibą SLD przy ul. Rozbrat w Warszawie; wzięło w nim udział ok. 30 osób. Protest - pod hasłem walki z cenzurą w mediach - został zorganizowany przeciw odwołaniu z funkcji wiceszefowej telewizyjnej Jedynki Anity Gargas. Wydawca tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój") prowadzi rozmowy z pisarzem i felietonistą Jerzym Pilchem – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis". Ponad 5 mln zł odszkodowania domaga się Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi, organizator kampanii "Krewniacy", od wydawcy dziennika "Rzeczpospolita" (Presspublica).



Dzisiaj do części nakładu "Faktu" (Axel Springer Polska) dołączony zostanie pierwszy z 30 tomów serii książek norweskiej pisarki Trine Angelsen "Córka morza". Dziś RMF FM ma uruchomić wortal informacyjny RMF24.pl. Sąd Najwyższy oddalił kasację Polsatu w sprawie 500 tys. zł kary za wypowiedź Kazimiery Szczuki w programie "Kuba Wojewódzki".

Koncern odzieżowy Benetton Group rozpoczął globalny konkurs, którego celem jest wyłonienie 20 twarzy marki. Zwycięzcy konkursu użyczą swoich wizerunków dla kolekcji jesień/zima 2010.

Czołowi niemieccy politycy byli śledzeni na zlecenie bulwarowego pisma "Bunte" – ujawnił tygodnik ”Stern”. Ruszył serwis motoryzacyjny Autofun.pl, przejęty w sierpniu br. przez Axel Springer Polska od czeskiej firmy Anima Publishers.

Dziś zarząd Polskiego Radia ma zaakceptować harmonogram tworzenia nowej struktury spółki. Publiczny nadawca przeprowadzi zwolnienia grupowe. Globalny nakład bezpłatnych tytułów prasowych spadł w ub.r. o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2008 – podaje serwis Newspaper Innovation. Natychmiastowego przywrócenia Jerzego Sosnowskiego (prowadzącego m.in. ”Klub Trójki”) do pełnych praw dziennikarza żądają od zarządu Polskiego Radia członkowie Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III Polskiego Radia.



P.o. prezesa TVP Piotr Farfał powiedział, że w poniedziałek wyśle do członków niedawno powołanej rady nadzorczej TVP zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia najdalej w połowie września. Na tym posiedzeniu rada może odwołać Farfała z funkcji. Kanał TVP 2 zdobył zlecenie od Polskiej Organizacji Turystycznej na kreację i produkcję materiałów telewizyjnych pod roboczym tytułem "Ambasadorowie polskiej turystyki". Oddziały regionalne Telewizji Polskiej odzyskają połowę wieczornego pasma, którą straciły jesienią.

Kończy się kadencja KRRiT


Z powodu odrzucenia przez Sejm i Senat sprawozdania z działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2009 roku prawdopodobnie dziś zakończy się jej kadencja.

Nowości w UPC Polska


Oferta sieci kablowej UPC Polska poszerzy się o pięć kanałów.

TVN Warszawa i TVP nagrodzone w Nowym Jorku


Na międzynarodowym konkursie New York Festivals złote medale zdobyły: oprawa graficzna TVN Warszawa i filmy dokumentalne Programu 1 TVP. Srebrem nagrodzono serial TVP 2 "Czas honoru"

Także Polsat podnosi ceny na czerwiec


Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki.

Nowi dyrektorzy w TVP Gdańsk i TVP Rzeszów


Rada nadzorcza TVP zgodziła się wczoraj na powołanie nowych dyrektorów regionalnych ośrodków TVP w Gdańsku i Rzeszowie.

Znana aktorka użyczyła głosu kampanii społecznej


Agencja reklamowa Albert Lumberjacker przygotowała spot zachęcający do przekazania 1 proc. podatku na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

"New York Times" trafi na ekrany


Dziennik ”New York Times” będzie dostępny na 850 ekranach ustawionych w kawiarniach, barach i na lotniskach w największych amerykańskich miastach.

TVS w kolejnej niemieckiej kablówce


TVS, śląska telewizja regionalna, trafiła do oferty niemieckiego operatora kablowego Kabel BW.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Telewizja Polska planuje uruchomić nowy kanał


Telewizja Polska SA zastanawia się nad uruchomieniem kanału dla mieszkańców Wilna.

B. szef ”Teleexpressu” ma kierować programami edukacyjnymi w TVP 1


Były kierownik redakcji ”Teleexpressu” w TVP 1 Krzysztof Juszczak może wrócić do Jedynki jako szef redakcji programów edukacyjnych – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

"Bild" ukaże się w 3D


Koncern medialny Axel Springer zapowiada trójwymiarowe wydanie dziennika "Bild".

Na Trójkę uzbierano prawie 400 tys. zł


Przez trzy miesiące słuchacze wpłacili na rzecz Programu III Polskiego Radia 390,9 tys. zł.

Także Polsat podnosi ceny na czerwiec


Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki.

Minister kultury deklaruje 5 mln zł dla Polskiego Radia


5 mln zł - taką kwotę pomocy dla Polskiego Radia zadeklarowało wczoraj Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Warunkiem pomocy będzie jednak utrzymanie w strukturach radia zespołów artystycznych.